femmealahen

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Husse och Matte

Av Josefine - 16 april 2012 20:34

 


En vän till mig förklarade varför hundägare kallas för antingen Matte eller Husse. Har inte alls reflekterat över detta tidigare. Härligt att man lär sig nåt nytt varje dag. =) Matte står för en kvinnlig hundägare och Husse för den manliga. Kvinnan kallas Matte för det är hon som står för maten och mannen kallas Husse för han står för huset. Ahaaaaa! SImple as that! Om Carro nu far med sanning....


Jag är sjukt sugen på att skaffa en liten hund. VILL VILL VILL!! En ligger-bra-i-handen-hund vill jag ha. Undra vad jag/vi skulle kalla mig som hundägare? Jag står ju både för mat och hus i denna lägenhet. HUMA kanske!! =P


Wikegård!! Gillar!! Imorrn ser vi fram emot en femte finalmatch. Gårdagens var helt klart årets match. WOW!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 12 april 2012 19:45

Jag och en kompis ska åka utomlands i mitten på maj... ja om en månad. Sol och bad i stor stad! Typ. Vi funderar på var vi ska åka. Och då har jag kommit på mig själv att välja bort ställen med upplevda kvinnodiskriminerande kulturer. Har inte tidiga...

Av Josefine - 11 april 2012 17:55

Kroniskt trött, sömnsvårigheter och går runt och fryser mest hela tiden. Kroppstemp: 36,3 Vilopuls: 46 Blodtryck 90/59... som sagt, tröööööööött!!! Ska kolla med husläkaren imorrn - igen. För det ÄR ju så kul.   Tagit bilen till jobbet två dar i ...

Av Josefine - 9 april 2012 21:34

Ja, hur kommer det sig att jag börjar blogga? Har funderat på detta några år (helt ärligt, ganska många!), men det har inte riktigt funnits engagemang och tanke. Jag vill så klart skriva om något specifikt och gärna något som är viktigt... för många....

Presentation

Mina tankar! Plane, simple och helt basic skriver jag av mig kring, enligt mig, vanliga vardagsupplevelser med fokus på bland annat feminism, orättvisor mm.

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012
>>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards