femmealahen

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Josefine - 12 april 2012 19:45

Jag och en kompis ska åka utomlands i mitten på maj... ja om en månad. Sol och bad i stor stad! Typ. Vi funderar på var vi ska åka. Och då har jag kommit på mig själv att välja bort ställen med upplevda kvinnodiskriminerande kulturer. Har inte tidigare reflekterat över detta beteende. Ställen som går bort är Marocko, Egypten, Tunisien och Turkiet. Inte för att jag inte vill besöka länderna (de skulle absolut vara kul att uppleva). MEN, om jag kan undvika jobbiga psykologiskt sexistiskt diskriminerande situationer gör jag det. Fördomar! De är till för att brytas och jag älskar när det händer, men nej... På semestern vill jag inte ha min gard uppe. Då vill jag ha semester med armarna hängandes rakt ner. Jag kan sträcka mig till att ha dem som huvudkudde på beachen :)

Presentation

Mina tankar! Plane, simple och helt basic skriver jag av mig kring, enligt mig, vanliga vardagsupplevelser med fokus på bland annat feminism, orättvisor mm.

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012
>>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards